Showgedrag

Het valt me op dat er steeds meer mensen met show gedrag zijn.
Naarmate de economie beter gaat , hoe meer showgedrag lijkt het.
Het is dus inherent aan geld of mooie dingen geloof ik.
Je ziet het dus alleen aan dure dingen, en naar status
En er hoort een bepaalde houding of uitdrukking bij.
Ik zag vandaag een man door het restaurant lopen die duidelijk een nieuwe laptop had.
Hij liep met een gezicht van " dit is heel normaal voor mij"
Maar hij deed helemaal niet normaal!
Wie loopt er nu met zijn laptop aan, dwars door een restaurant, met het schermpje open?
Dat doet toch niemand.
Nee, het was een widescreen, en hij was nieuw.
Dus duidelijk, IK HEB EEN NIEUWE LAPTOP!
Met grote schreeuwerige letters geschreven.
Het valt dus erg op, behalve voor degene die het doet, die kijkt dus van " dit is normaal"
Vrouwen hebben het erger dan mannen, alhoewel het laptop verhaal een man was.
Vrouwen hebben het met kleren heel erg.
IK HEB EEN LEUKE JURK! Laten ze duidelijk zien
Of een heeeeeeeel leuk tasje die echt niemand heeft alleen ik!
Het staat wel heel erg charmant bij vrouwen, het maakt ze vrouwelijk.
Soms maakt het ze erg sexy, zeker als ze weten dat ze mooi zijn.
Dat hoeven ze niet te showen, dat zien we zo wel, daar hoef je niet attend op te worden gemaakt

Maar ze lopen dan zo. " IK HEB TIETEN!"
Dat is dan ook zo, want ze duwen ze naar voren, en hebben meestal een bloesje aan waarin dat duidelijk te zien is.
Maar mannen hebben dat dus ook, alleen let ik er niet op.
IK BEN HEEEEEEEEL STERK!
Dan lopen ze met hun armen wijdbeens dus.
Het zijn ook allemaal dezelfde types die dat doen, met dezelfde kapper????
Gelukkig heb ik geen vaste kapper, en ga ik waar ik kan als het moet.
Ik heb een dikke buik, maar ik loop nooit met "IK HEB EEN HEEEEEEEEL DIKKE BUIK!"
Het is ook niet normaal, en ik doe dat dus niet, ik probeer het te verbergen.
Zeker als ik een leuke dame tegen kom, dan probeer ik het uurrecord buik inhouden te verbreken.
Je ziet ook nooit iemand lopen met " IK BEN LELIJK!"
Dat verbergen ze, al hoewel dat mij erg moeilijk lijkt.
Dat komt dan toch een keertje uit.
Veronderstel, je trouwt met iemand en na een paar jaar ontdek je het!
ZE IS LELIJK!!, das een tegenvaller ik zou daar kwaad om kunnen worden.
Maar iedereen heeft showgedrag, ikzelf dus ook, daar kom ik nu pas achter, nu ik erover schrijf.
Ik vind horloges leuk en heb er dus een paar.
Ik stroop dan mijn mouw op, zodat iedereen het leuke horloge kan zien.
En show het dan " IK HEB EEN MOOI HORLOGE!!!"
Het gekke is, dat als ik er geen erg in heb en als ik helemaal niet aan mijn horloge denkt.
DAN zegt er iemand, so heee jij hebt een mooi horloge joh!

Maar dit geheim moet je aan niemand doorvertellen hoor!

Want dan zie je nooit meer:

"IK HEB TIETEN!!!!!"

En dat zou zonde wezen.







© B.A.Maas 2007.

0 Responses