Op safari

Als je aan safari denkt, denk je al gauw aan Afrika, niet aan India.
Ik ben in India op safari geweest! en dat is uniek, want ik denk niet dat veel mensen dat gedaan hebben.
even buiten Mumbai is namelijk de indiaase "Beekse bergen" een park waar echte heeel erg wilde beesten rondlopen en waar je je leven dan kan wagen voor een gering geldbedrag.
Nu is inda op sommige punten nog steeds een achtergebleven gebied.
De kneuterigheid waarmee sommige dingen mee gebeurd, heeft dan ook zijn eigen charme.
Het is moeilijk onder woorden te brengen, ga maar eens kijken zou ik zeggen:)
Aangekomen op het park werden we met een man of tien in een busje gepropt, dat busje was nog duidelijk overgebleven uit de engelse tijd.
Iedereen een plekkie en rijden maar!
Toen ik erin zat, wilde ik er eigenlijk gelijk uit.
het had erg geregend de vorige dag, en toen we de gebaande paden verlieten en het eigenlijke park inreden, merkte ik dat de weg maar zo zo was.
als de bus vast zou komen te lopen, wat niet ondenkbaar was, moesten we namelijk allemaal het busje uit!
en er liepen hier leeuwen en tijgers los rond!
in gedachten zag ik mij de buurman als eerste presenteren aan de hongerige leeuw!
edoch, we reden nog! na een paar minuten hobbelen , kregen we de eerste wilde beesten in het vizier!
een vet gevreten leeuw lag midden op de weg te slapen!
iedereen naar voren om er een foto van te maken.
Kamera vergeten, dus hoefde ik niet zo.
Een vrouw reclameerde aan de chauffeur dat een slapende leeuw niks was.
dus de chauffeur stapte uit en ging een steen zoeken om het dier wakker te maken, ook omdat we er niet door konden.
ik vroeg al wie er rijden kon, in het geval dat de chauffeur verslonden zou worden.
en dat kennis van het parcours in deze erg belangrijk was.
Maar hij had geluk, de steen trefte zijn doel, en de leeuw werd grommend wakker.
wat weer een cannonade van klikken veroorzaakte.
hij werd beroemd!
verder hebben we gelukkig niets meer gezien wat kon bewegen.
en ik stapte opgelucht weer op veilige bodem.
voor het zelfde geld hadden we voorpagina nieuws geworden!
hollander red 12 levens door tijger met blote handen te doden!

het is maar hoe je het ziet.

© B.A.Maas 2009.
0 Responses