we leven onder de boom!!!

Het is vandaag independence day in india, dus groot feest, want ze hebben de Engelsen eruit getrapt zoveel jaar geleden.
Hier in mumbai wordt het flink gevierd en het nationalisme viert hoogtij.
ik kom vandaag maar niet zoveel buiten, want misschien zien ze me aan voor een engelsman, en kicken ze mij er alsnog uit.
voor het Hotel stond ik een sigaretje te roken, en ineens viel mij wat op, we hadden nieuwe buren!!
ze waren onder de boom gaan wonen!, en het wasgoed was al in de takken gehangen.
ik kon mij maar net inhouden om me niet voor te gaan stellen als de buurman.
de man des huizes was waarschijnlijk weggelopen, want werken kon niet, iedereen was vrij.
ze woonden wel lekker ruim, de boom was groot!
een vrouw met 3 dochtertjes, allemaal in lappen gekleed.
die engelsen hadden het aardig voor elkaar, ze hebben het goed achtergelaten, en de regering heeft het helemaal goed gedaan in die 65 jaar!
ze hebben vorige week een nucleare onderzeeer tewatergelaten en hebben plannen om naar de maan te gaan, net als de duitsers.
Hoeveel woningen en werk kan je voor dat geld wel niet kopen!
vroeger gaf ik nogwel eens geld als ik het te erg vond, ik ben daar mee gestopt.
om de reden die ik hierboven aangaf, de regeringen van arme landen willen het nog wel eens verkeerd doen in mijn ogen.
vandaag niet, de 3 dochtertjes kwamen gelijk bedelen toen ze mij in het vizier kregen.
ze kunnen er niets aan doen, ze zijn gedwongen.
gelukkig hebben ze een boom, en een adres (boom bij het hotel)dus het kan nog goed komen met ze.
"happy independence" day zei ik zacht toen ik ze geld gaf.
maar ik meende het niet echt.
ik hoop dat ze die onderzeeer vlug uit het water schieten, en de raket naar de maan al bij de start ontploft.
het respect is namelijk helemaal weg vandaag.
0 Responses