afkijken

Als je in china zit, en zelf wil koken, moet je wel een chinees kookboek hebben.
anders verhonger je of grijp je naar junkfood.
ik was al een paar dagen bezig om noodles te maken, of iets wat chinees leek, maar het was het allemaal net niet.
dus..... afkijken!
op naar een restaurant en achterom de keuken in!
een vriendelijke chinees zat op het stoepie achter het restaurant groente schoon te maken.
hij lachte naar me, want ik was waarschijnlijk de eerste "witte" die achterom kwam.
Ik vroeg hem wat de naam van die groente was, maar hij begreep me niet.
dus werd er snel een "vertaler" bij gehaald.
het aardige meisje sprak redelijk engels.
ik legde haar uit dat ik journalist was, en de chinese keuken wilde beschrijven(hehe)
vooral welke ingredienten werden gebruikt en waarin(hehe)
ik kreeg een hele uitleg en ze hadden er lol in.
gelukkig had ik mijn fototoestel bij me en kon ik van alle flesjes een foto maken, zodat ik ze later herkende in de supermarkt.
Het stond ook goed bij mijn "nieuwe beroep"
het is eigenlijk allemaal stik eenvoudig, dat chinees koken.
als je de goeie ingredienten maar bij elkaar hebt.
later heb ik dezelfde truuk bij een thais restaurant gedaan.
en ik eet heerlijk nu!! door een beetje van Ben en de rest te doen kan menig Thai of Chinees zo bij me komen eten! en sla ik zeker geen modder figuur.
later ben ik met mijn "panang" teruggegaan naar het thaise restaurant.
en gevraagd of ik er wat van bakte.
Het smaakte als de "panang" die zijn moeder vroeger maakte, en was beter dan die hij zelf maakte slijmde hij.
ik had er dan ook per ongeluk limoen bij gedaan, wat zeker niet hoort! dat zal het geweest zijn hehe.
0 Responses